JAAAAAAAAAAAA ZE IS ER!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Dennis - WaarBenJij.nu JAAAAAAAAAAAA ZE IS ER!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Dennis - WaarBenJij.nu

JAAAAAAAAAAAA ZE IS ER!!!!!!!!!!!!

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

20 December 2016 | Australië, Collaroy

***!!!!!!!!!!!!JAAAAAAAAAAAA ZE IS ER!!!!!!!!!!!!***

zo.. dat gezegd te hebben, HIER BEN IK WEER!! :D

Ondertussen zijn er alweer een paar dagen voorbij sinds m'n laatste stukje maar ik was eigenlijk een beetje inspiratieloos en had niet zo'n zin om te schrijven :P

Er is best een hoop gebeurd in de tussentijd dus laten we maar bij het begin beginnen...

Nieuw-Zeeland is gaaf, echt gaaf!
Continu mooie natuur om je heen, de bergen, de stranden, de bergen, de watervallen, de wandelingen die we gemaakt hebben.
Ennnnnn we hebben iets heel cools gedaan, namelijk RAFTEN!:D
Dit was zeker 1 van de hoogtepunten van de vakantie aangezien ik wel van dit soort activiteiten hou en ik(en tom en marleen) het ook nog nooit gedaan had.
Deze tocht had zelfs de grootste waterval ter wereld die commercieel gebruikt wordt voor raften op de route liggen, waar wij dus vanaf zijn geweest.. een val van zo'n 12 meter !!! en we zijn niet gekanteld!

Verder zijn we nog naar de 'hot water pools' geweest waar je dus in heerlijk warm rivierwater kan zwemmen/badderen, we hebben nog een mountainbike gehuurd, naar een ' avonturenpark' genaamd 'Agroventures' waar we een 'skydive' sessie gedaan hebben, net zoals in zo'n indoorskydive alleen was deze dan weer buiten hahaha dat was ook wel heel gaaf om te doen.
Voor de rest hebben we veel rondgetoerd en door het bos gewandeld en mooie dingen gezien..precies weet ik het allemaal al niet meer want mijn geheugen laat me nu alweer in de steek :P

Na deze mooie 2 weken vakantie is het dan weer tijd om naar dat iets grotere eiland te vertrekken, ik ga zeker weten nog een keer terug naar Nieuw-Zeeland want erop uit gekeken ben ik zeker niet!
Die 2 apen mochten nog lekker een weekie blijven en ook dan is het voor hun voorbij, de prachtige reis die ze met z'n 2en hebben mogen maken.

En toen stonden we daar, op het vliegveld, moest ik WEER afscheid gaan nemen, want op Schiphol was het natuurlijk 'nou zie je snel he' maar nu is dan ook het moment aangebroken dat ik me lieve kleine broertje en m'n grote 'zus' ook echt voor langere tijd niet meer ga zien, dit was toch wel weer een beetje een raar gevoel maar goed deze keer (nog net :P) m'n tranen kunnen binnenhouden en WEER het vlietuig ingestapt, ondertussen alweer iets van de 8e vliegreis die ik maak sinds ik ben vertrokken uit Nederland...zo vlieg je nooit en zo vlieg je zo vaak als je dat je anders met de trein gaat, inchecken en douane en het hele riedeltje van het vliegen is me ondertussen meer dan bekend geworden.

En dan kom je aan op Brisbane, je zet je telefoon aan, en wat zie je?! tig berichten hoe het met je gaat en of ik iets van een aardbeving heb meegemaakt!!!
Snapte er helemaal geen reet van, hoezo aardbeving? bleek dus dat toen ik net was opgestegen ongeveer een aardbeving was geweest bij Wellington met een tsunami alarm wat waarschijnlijk Auckland ook zou kunnen treffen(waar Tom en Marleen dus waren!!!)..meteen Tom en Marleen opgebeld, die namen natuurlijk niet op..dus dat was allemaal heel fijn....NOT! na 100x gebeld te hebben en continu het nieuws in de gaten te houden(en Michelle me vanaf NL op de hoogte van het nieuws hield)uiteindelijk maar besloten om de volgende dag maar af te wachten.
Oja ik had net de laatste trein naar de stad gemist, omdat ik natuurlijk weer een klein oponthoud had bij de douane wat net ff wat langer duurde dan normaal, dus ik kon een taxi nemen(weer 50bucks armer!)dat was ook heel fijn.
Na ingecheckt te hebben in het hostel maar besloten om te gaan slapen en de volgende dag af te wachten, toen ik de volgende dag wakker werd had ik een smsje van Marleen dat het goed met ze ging en ze niks van de aardbeving hadden gemerkt(toen ik ze belde was het 3uur 'snachts daar ofso vandaar dat ze ook niet opnamen:P)dus dat viel gelukkig allemaal mee!

NOG MAAR 3 WEKEN EN DAN IS ZE ER!!!!!!

Nieuwe dag, 'nieuwe start'..want we gaan vandaag op ons nieuwe werk beginnen! :D (Nieuw-Zeeland is NOG duurder dus het kon wel weer ook hoor)
Ik ga aan het werk bij een Nederlands gezin wat ondertussen alweer 10jaar in Australie woont en sinds begin dit jaar in Brisbane wonen.
Ze zijn boven de garage een gastenverblijf aan het maken, helemaal top, weer lekker bouwen en wat maken..100keer beter dan die stomme pompoenen en meloenen die ik als ik soms m'n ogen dichtdoe nog steeds op me af zie komen!

Ik heb me hier echt heerlijk vermaakt met leuk werk!
De manier van bouwen van de ozzy's is dan wel weer heel apart om te zien..ze kunnen nog een hoop leren van ons zal ik maar zeggen :P Alles is schots en scheef en de manier van bouwen en installeren is niet te vergelijken met NL..waar ik nog het meest van versteld stond is dat alle electra hier gewoon LOS in de muur wordt gemaakt, komt geen buis aan te pas! helemaal krankjorum!!
De mensen waarbij ik aan het werk ben geweest waren trouwens ook echt top en hartstikke goed en aardig voor me! (Als jullie dit lezen, nogmaals bedankt voor alles!)

Voor de rest heb ik in de 3 weken dat ik in Brisbane was niet zoveel gedaan, aangezien ik ook 6 tot 7 dagen per week werkte was er weinig vrije tijd over maar dat zorgde er ook weer voor dat ik mooi wat hebben kunnen sparen!:D
Het laatste weekend ben ik nog bij Sjaak en Ina langs geweest (familie) die hadden gevraagd of ik mee wilde naar de verjaardag van hun dochter want die wilde mij ook wel weer is zien (na 20+ jaar) en heel toevallig stond hun andere dochter een paar dagen eerder ineens op de stoep dus die was er ook en dat was helemaal leuk om die dan ook meteen te zien/leren kennen!
Helaas had hun zoon geen tijd deze keer maar dat komt zeker de volgende keer als we weer in Brisbane zijn wel..zo grappig volgens alletwee de zussen leek ik als 2 druppels water op hun broer!!

Na afscheid te nemen van familie en werk was het weer tijd om de spullen in te pakken en weer te gaan vliegen!
OP NAAR SYDNEY!
want ik moest natuurlijk iemand ophalen, en niet zomaar iemand, neeeheeee de allergoeiste mooiste topper die er is! MICHELLE IS ER EINDELIJK!!!!!!!
Na 3 maanden elkaar te kennen, elkaar vervolgens 3 maanden niet te zien en alleen maar kunnen bellen/appen en videobellen is ze er straks dan ECHT!:D
3 maanden was ook echt wel de MAX hoor, ik denk dat jullie me anders al iets eerder dan verwacht terug hadden gezien als het langer had moeten duren!!

4uur me bed uit om de trein op tijd te halen, kom ik aan op Brisbane, heb ik 2 uur vertraging!!! heb ik weer, maar gelukkig was daar dan Michel, ja je leest het goed Michel, die had genoeg te vertellen en was leuk om hem weer even goed te spreken ipv over de app dus die heeft me mooi een goed uur gezelschap gehouden over de telefoon.

Toen waren we weer in Sydney..terug waar het allemaal begon, in Collaroy..wel apart om hier weer terug te zijn trouwens, beetje vertrouwd zelfs (alhoewel ik wel aardig vertrouwd met het land begin te raken).

En toen was het moment dan daar!!!
De volgende dag naar het vliegveld om Michelle op te halen .. sta je dan met je goeie gedrag en je grote bek, zenuwachtig als de pest natuurlijk!!
Sta je dan.. bij de exit van de douane...sta je dan vol verwachting te kijken naar dat gangetje waar jij 3 maanden geleden ook uit kwam lopen, met GEEN IDEE waar je aan begon, sta je dan..te wachten..word je ineens van achter vastgepakt !!! je draait je om en daar staat je meisje!! was ze gewoon vanaf de andere kant gekomen! hahahaha
Wat heerlijk om weer samen te zijn en elkaar gewoon in de ogen te kunnen kijken!!

Na een paar dagen rondzwerven door Sydney en langs de stranden bij het hostel gaan we op zoek naar een auto,want die willen we toch echt wel hebben om de komende tijd te gaan reizen en te kunnen camperen.
Na een week zoeken en een paar auto's te hebben gezien komen we uiteindelijk uit bij ons groene monster..een dikke Mitsubishi Challenger 4x4 V6!!
Ja inderdaad dat dacht ik eerst ook..van pomp naar pomp rijden..maar zoals het er nu naar uitziet valt het opzich nog wel mee(dankzij de benzineprijzen hier hoor)

Alleen zit er bij deze auto HELEMAAL NIKS BIJ!
Na alle bestek,borden, messen en pannen te hebben gekocht,hup, naar Michelle dr lievelingswinkel ----->de IKEA!!!
Een kleine 2 uur later lopen we met een volle kar,een matras en een aanslag op de portomoniks de deur uit, wat een feest is de IKEA toch :P het was trouwens bijzonder 'rustig' voor een zaterdagmiddag dus dat was dan wel weer onze mazzel.

De volgende dag zijn we naar de 'Bunnings' (gamma/karwei/praxis) geweest om alle spullen te halen om het bed in de auto te maken, deze die middag in elkaar gezet en we hadden een bed!:D
Die avond heeft Michelle de gordijnen van IKEA verknipt en genaaid om die vervolgens de volgende dag met ons geweldige DIY systeem op te hangen in de auto..bed check, gordijnen check..nu nog dozen om onze kleding en eten in te doen en we zijn 'klaar'.
Koop gewoon een paar dozen en klaar ben je zou je zeggen, nou niet dus, na 4 winkels, uiteindelijk bij de Bunnings de dozen gehaald, wat ook dik een uur heeft gekost om te bepalen welke, want de een was net te breed de ander weer te hoog en weer die andere te lang de andere paste goed maar daar kon weer bijna niks in...uiteindelijk een paar gekocht en BIJNA alles past erin..vanmiddag heeft Michelle alles georganiseerd en is de auto ingepakt..het enige wat we nu nog missen is een koelbox/ijskast..maar dat is voor latere zorg!
We hebben een bed, een heerlijk dik matras erop dus niet 1 of ander lullig luchtbedje waar we op gaan slapen,we hebben prachtig mooie gordijnen, alles past in de auto..ready..set...go!!

Ondertussen hebben we ook weer voor werk het internet zitten afspeuren uiteraard aangezien we nu goed geld aan het uitgeven zijn met de auto is dat wel weer nodig!
Na uren op internet zitten zoeken naar een baan, en talloze reacties te hebben verstuurd, en er net als ik voorheen naar een baan zocht er bijna geen respons op kreeg.
Werden we dan eergisteren gemaild dat iemand ons heel graag zou willen hebben.
Deze mensen hebben een boerderij met een stukje grond van 18000ac oftewel zo'n kleine 73km2!
Na een telefoontje met mevrouw klinkt alles heel positief en konden we gister al beginnen wat haar betreft.

Het is de bedoeling dat Michelle zich gaat bezig houden met de paarden en de kippen en ik voorlopig weer 'de bouw' inga bij een huis wat ze aan het renoveren zijn (75km verderop) dus ik ga eigenlijk verder waar ik in Brisbane mee bezig was.
Maar waarschijnlijk was er met de tijd ook wel boerderij werk bij voor mij gelukkig en we kunnen zoiezo tot half februari blijven wat ook echt top is want zo kunnen we weer even goed sparen om straks weer te kunnen reizen!

Dusssss morgen moeten we het hostel uit, dan gaan we nog even de laatste dingen voor de auto doen en richting ons werk, wat zo'n 7uur rijden verderop zit, nog even een tussenstop maken halverwege om dan overmorgen aan te komen op ons nieuwe werk!
Dus de auto word meteen goed getest, en we zullen merken wat wel en niet werkt qua wat we allemaal hebben ingebouwd etc.

Well that's all for now!
Voor de rest gaat het hier nog steeds gewoon hartstikke lekker in z'n algemeen, ik geniet volop van Australie (HET IS ZULK LEKKER WEER!!!) en het is heerlijk om weer samen te zijn!

Een fijne kerst voor jullie allemaal..vreet je maar lekker vol, sporten komt in het nieuwe jaar wel weer!!

And a happy new year als jullie niks van me horen voor die tijd!!

groeten kussen knuffels en noem het maar op van ons vanuit het heerlijk zonnige Australie

See 'ya!!




  • 23 December 2016 - 20:41

    T Rijkeboer:

    fijn weer wat van jullie te horen
    ik wens jullie nog heel veel geluk en plezier
    PRETTIGE kerstdagen en een heel goed 2017
    bedankt voor jullie kaart,wat een verrassing.
    ik mis jullie ook.
    veel liefs en groetjes.
    oma koffertje

  • 31 December 2016 - 14:35

    Chantal:

    Happy New Year!! Bij jullie iets eerder als bij ons en zonder een hoop herrie. 40 graden en dan kerst en oud&nieuw vieren (nou ja vieren....), het is toch wel bijzonder. Jullie zullen uitermate genieten van alles wat jullie meemaken. Hier weinig nieuws. Wij hebben net even bij de buurjongens gekeken bij het carbidschieten, wat een bak herrie is dat zeg en dan vanavond bij Frank en Josette oud & nieuw vieren. Nou lievies, lekker genieten in aussie land en oant orre keer. Dikke kus!

  • 09 Januari 2017 - 21:31

    Patrick De Boer:

    Heerlijk verhaal, kan er echt van genieten. Krijg nu wel kriebels om daar ook even langs te gaan haha. Maar ja 2 weken is toch te kort dan maar een keer een paar maanden rondreizen want ja, jullie gaan er toch wonen??? De auto is echt kicken en zo fijn dat ie "wipproof" is hahaha. Ok happy couple, fijne reis en tot het volgende verhaal.

  • 13 Januari 2017 - 19:23

    Marino En Yvonne:

    Hoi Dennis en Michelle,

    Wat een ontzettend mooi verhaal en wat ben je ontzettend aan het genieten.
    Zoveel al meegemaakt echt gaaf en top!!!
    Snap best als je langer zou willen blijven.
    Zijn gewoon jaloers.

    Heerlijk ook dat jullie eindelijk weer samen zijn, het heeft even geduurd maar dan is het gelukkig zover en ben jij de gelukkigste man op aarde.
    Wij hebben het er ook nog over gehad wat die aanrdbeving betreft gelukkig heb je daar geen last van gehad.
    Want we schrokken wel. " als Dennis maar niks overkomt " jaja je maat denkt geregeld aan je.

    Het is echt een reis om nooit te vergeten en de auto ook super tof.
    Het weer in Nederland is pet, veel regen en er komt kou aan met vriesweer.
    Misschien schaatsen maar dat durft Marino niet meer hahah.

    Volgende week gaat Marino het weer een beetje proberen wat werken betreft het thuis zitten is niks voor hem en ook niet goed.
    We proberen positief te blijven en kijken wel hoe het gaat.

    Geniet er nog lekker en heel heel veel plezier.

    Dikke knuffel en kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Collaroy

WorkingHoliday

zonzonzon

Recente Reisverslagen:

31 Augustus 2017

time flies...when you're paving

08 Mei 2017

Just up the road

13 Februari 2017

Ozzie update!

20 December 2016

JAAAAAAAAAAAA ZE IS ER!!!!!!!!!!!!

02 November 2016

Re-united :D
Dennis

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 14576

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 12 September 2017

WorkingHoliday

Landen bezocht: