1 keer nooit meer! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Dennis - WaarBenJij.nu 1 keer nooit meer! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Dennis - WaarBenJij.nu

1 keer nooit meer!

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

06 Oktober 2016 | Australië, Townsville


JAJAA rustig maar .. het leeft nog!

Nou daar gingen we dan, afgezet op het vliegveld door onze gastheer en dame, op naar Brizzy!

Een uurtje vliegen en vanaf het vliegveld moesten we nog een uur de trein en bus om vervolgens in het pitoreske ' Caboolture' aan te komen.
Op het vliegveld in Newcastle kwam ik er trouwens achter dat mijn backpack geen 13/14 kilo weegt (zoals gemeten in NL) maar 22KG!! Met nog een tas handbagage van ruim 7 kilo sleep ik dus zo'n slordige 30kilo mee, en daar kwam ik nu achter.
Want tot nu toe heb ik nog niet echt ver hoeven lopen met het hele spul maar vanaf het station naar het hostel was ongeveer een kwartier lopen en dat viel toch vies tegen in de brandende zon :P

Eennmaal ingecheckt en betaald voor een week bij het hostel werd ons onze kamer gewezen...tot nog toe zag het hostel er prima uit, maar toen de deur van onze kamer openging viel onze bek ook open..wat een zooitje en wat een stank,alsof we weer terug in Taipei waren.
Dit was wel een aardige domper eigenlijk helemaal als je je bedenkt dat we praktisch vanuit een hotel kwamen.
Dus na een half uur klagen en zeuren over hoe klote het allemaal wel niet was toch maar wat spullen uitgepakt en richting de supermarkt.
Het dorpje stelde niks voor dus daar waren we ook zo klaar mee, dus wat gegeten en gedaan en toen op tijd naar bed met in ons hoofd het idee om vanaf morgen lekker geld te gaan verdienen.

Half 6 'sochtends zitten we in het busje naar de strawberry's en na een vage introductie en uitleg zitten we dan in ons karretje om geld te gaan verdienen!
Er was ons werk tot November beloofd en een leuk salaris..hoorde we dus in de pauze van een andere jongen die er al langer was dat het waarschijnlijk de laatste week van het seizoen was, er waren bijna geen aardbeien meer in het veld en die kwamen er ook niet meer .. oftewel gouden bergen beloofd maar klopte allemaal niks van.

Om een uur of 4 vonden we het wel welletjes geweest en zijn we ermee gekapt want dit schoot voor geen meter op, en waren we er allebei wel over eens dat we dit geen week gingen doen dus dat was de eerste en meteen ook de laatste dag hahaha!
Toen nog een paar dagen werk gezocht en weinig uitgevoerd om vervolgens naar Brisbane te vertrekken naar een veeeeel beter hostel en met idee dat er in de stad wel meer werk te vinden zou zijn.
Het hostel was een succes, Brisbane opzich ook wel (blijft toch gewoon een stad) alleen het werk zoeken niet echt.
Je moet eigenlijk een kok,barista,au pair zijn of in de sales hebben gezeten want daar is meer dan genoeg vraag naar.
We zijn bij meerdere uitzendbureau's geweest maar tot de dag van vandaag niks meer van gehoord.

Toen hebben we een jongen van de groep waarme we zijn gevlogen gebeld want die had al werk vantevoren geregeld en van hem telefoon nummer en email gekregen van de boer waar hij voor werkt en die kon ons wel gebruiken.
Dussssss hup weer het vliegtuig in en nog een stukje verder omhoog op naar Townsville!
En nu zijn we in Ayr beland in het Lazy Lizzard Hostel en zijn we dan eindelijk aan het werk, wat WEL verdient..de aardbeien namelijk, 36dollarnogwat voor een hele dag werk!!!

Eerst een dag pompoenen geplukt, manmanman dat is aanpoten hoor de hele dag door het veld rennen met een tuinschaar in je handen en pompoenen naar elkaar en op de lopende band gooien, werken ben ik niet meer gewend kom ik nu wel achter na 2 maanden niksen!
Wel hebben we de eerste wilde slang gezien! Gelukkig geen giftige en niet zo'n hele grote maar ben er alsnog wel met een boog omheen gelopen (na snel een foto gemaakt te hebben natuurlijk!)
En ook nog voor het eerst autogereden hier (ik mocht het busje naar werk rijden) ik ben volgens mij nog maar 2x bijna de straat verkeerd ingeslagen maar voor de rest ging het me aardig goed af vond ik zelf.
Vervolgens aan dagje vrij omdat de tractor kapot gegaan was, maar dat vonden wij helemaal niet vervelend !!!SPIERPIJN!!! en vandaag hebben we watermeloenen geplukt, wat een stuk beter te doen is aangezien het tempo wat lager ligt.
De meloenen zijn alleen wel wat zwaarder en je moet er veel voorzichtiger mee omgaan maar aangezien ik meer spieren dan conditie heb ligt dit me wel beter, maar helaaaaaaassss morgen mogen we weer pompoenen doen!!

Wat die conditie betreft zal het in de komende tijd wel goed gaan komen aangezien we alles lopend moeten doen en de supermarkt een kwartier verderop zit, mcdonalds en de wasserette half uur tot 3 kwartier en we dus de hele dag door het veld rennen..GOD WAT MIS IK M'N AUTO!!!!!!

Ondertussen kramp in m'n vingers gekregen van het tikken en eigenlijk is dit het ook wel zo'n beetje!
Nog ff 3 en halve week 6 tot 7 dagen p week werken en dan ga ik eilandhoppen om die andere 2 wereldreizigers te gaan lastigvallen !!:D:D

En eenmaal terug van vakantie hoef ik nog maar 3 weken te wachten totdat ik Michelle van Sydney Airport kan ophalen!!:D:D:D:D:D
Maar tot die tijd zal het voornamelijk werken,eten,slapen,werken,eten,slapen,werken,eten,slapen gaan worden!
dussssssss grote kans dat mijn volgende verhaaltje niet vanuit OZ maar vanuit NZ geschreven gaat worden!

OJA! nog ff 1 ding ...ehhhhh het is hier gemiddeld 26-28graden, hoe is het weer in NL?????


OkDoei!




  • 16 Oktober 2016 - 10:12

    Patrick De Boer:

    Ik vind je foto met hoofddeksel geweldig....vraag me alleen af staat ie je nou goed of loop je er gewoon voor lul mee hahaha. Goed om te horen dat je nu eindelijk wat gaat verdienen....en ja wat jij nu mee maakt in Australië dat wisten wij natuurlijk allang in Nederland....u heeft geen conditie, u is lui geworden, u had het veel te makkelijk hahahaha.

    Keep up the good work and enjoy what ever you do...mate!

  • 16 Oktober 2016 - 13:35

    Dennis:

    Nou meneer de boer, het is geen beauty contest als je in het veld loopt hoor en voor lul lopen kon me in NL ook al niet veel schelen hahaha
    En het werken doet me inderdaad alleen maar goed, zou je ook is moeten proberen..het went wel moet ik zeggen hahahaha

    G'day mate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

WorkingHoliday

zonzonzon

Recente Reisverslagen:

31 Augustus 2017

time flies...when you're paving

08 Mei 2017

Just up the road

13 Februari 2017

Ozzie update!

20 December 2016

JAAAAAAAAAAAA ZE IS ER!!!!!!!!!!!!

02 November 2016

Re-united :D
Dennis

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 14498

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 12 September 2017

WorkingHoliday

Landen bezocht: