Sydney Arrival en week 1 - Reisverslag uit East Maitland, Australië van Dennis - WaarBenJij.nu Sydney Arrival en week 1 - Reisverslag uit East Maitland, Australië van Dennis - WaarBenJij.nu

Sydney Arrival en week 1

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

20 September 2016 | Australië, East Maitland

daar was ze weer!

Ondertussen alweer bijna een week aan de andere kant van die blauwe bol en het bevalt hier prima! Op het dure leven na hier dan pfff

Na bijna 10uur in het vliegtuig te hebben gezeten(ja 10uur ja..we hadden vertraging)zijn we dan eindelijk aangekomen in het beloofde land.
Toch wel een beetje spannend want zoals de meeste wel weten ging mijn visumaanvraag een beetje moeilijk dus ik was benieuwd hoe het hier bij de douane zal gaan.
In het vliegtuig moesten we een briefje invullen met je naam en of je eten meenam blablabla en natuurlijk die gevreesde vraag waarop ik wel YES moest invullen.

Bij de douane paspoort check gehad, irisscan, vingerafdrukken je kent het allemaal wel(ondertussen wel gewend) keek ze op het briefje en toen werd de vrolijke tante achter de balie toch ineens stil en stond er ineens een collega achter haar en die ging me wel verder helpen, dus ik dacht natuurlijk meteen aan het welbekende tv programma en dat ik daar binnenkort ook op te zien was, maar in de loop vroeg ze me wat ik gedaan had etc etc en moest ik ff gaan zitten en wachten...die 5 minuten duurde toch aardig lang.
Toen ze terugkwam uit haar kantoortje met de boodschap dat alles goed was was ik toch wel opgelucht, PFFF GEEN RETOUR AMSTERDAM! :D

Na een denderend onthaal van het backpackers team gingen we de bus in en meteen met zn alle op de foto voor het opera house.
Stapt die chauffeur aan de verkeerde kant in! what an idiot!! ohnee natuurlijk...ze rijden hier aan de andere kant !
Dat links rijden blijft tot nog toe echt wel wennen en 323237 keer kijken voordat je oversteekt.

Nou en toen kon het feest beginnen..met zn 5en op de kamer met 2 stopcontacten(vet handig)en de week lekker volgepland.
Vanaf dag 1 hebben Ezra en ik gezegd dat we absoluut het water niet in zullen gaan hier aangezien er nogal wat ongedierte in rondzwemt dus daar werden we al de hele mee gepest sinds Schiphol maar toen we bij de bank zaten om onze rekening te openen kwam Ezra met de vraag of we mischien toch maar wel met de surf dag mee moesten gaan of niet.
Toch wel gedaan, en we hadden het allebei niet willen missen! Het was echt een geweldig ervaring, ondanks dat ik contstant om mee heen zat te kijken of er niet toch een haai kwam, maar we gaan zeker nog is het water op om te surfen!
Die dag daarna naar Defqon geweest en dat was ook wel apart om daar te staan en de oranje shirtjes te zien rondlopen.
Vervolgens zondag nog de stad ingeweest voor een bezoekje aan het Opera House en de Botanic Gardens en daarna zijn we opgehaald door de oom en tante van Ezra waar we nu alweer een paar dagen verblijven.

Wat stiekem toch wel heel prettig is na zo'n week in een hostel om weer in een woonhuis te zitten.

Na een rondleiding hier in de buurt (hele dag rondrijden is dat hier hoor)en onze de eerste wilde kangoeroe hebben gezien gaan we richting huis om ze vervolgens van de bbq af te halen :D kangoeroe is net biefstuk dus echt lekker:D

Vervolgens de hele avond achter de computer gezeten op zoek naar werk, dit bleek toch wel iets lastiger te zijn dan we hadden verwacht aangezien we toch wel op een boerderij of fruitplukkerij willen werken en het nu niet echt het seizoen voor fruitplukken is hier in de buurt.
Vanochtend dus voor werk verderop gekeken en na een belletje van Ezra hebben we dan toch werk gevonden.. we vliegen donderdag naar Brisbane om daar aardbeien te gaan plukken! :D geen idee wat te verwachten maar wel erg veel zin in om wat geld te gaan verdienen aangezien het hier je portemonnee uitvliegt!! bier is 3x zo duur en shag/sigaretten 3x!!!!!! en aangezien dat levensbehoefte nr 1 is, gaat het hard met de poen.

Well thats all for now...
Smell ya later alligator!

• 20 September 2016 - 12:09

Ilse:

Haha surfen is toch wel gaaf of niet dan haaienhapje

• 21 September 2016 - 01:17

Patrick De Boer:

Ojee moet gelijk denken aan ons jetski zo vlak voor de vakantie....spierpijn!!! hoop dat het surfen je minder pijn heeft gedaan. Enne haaien willen alleen maar vlees, u is mager vlees, hebben ze geen interesse in.

Als ik dit lees zou ik wensen dat ik 30 jaar jonger was, was gelijk meegegaan.

Making memories mate, doe je goed.

• 24 September 2016 - 16:34

Yvonne:

Lekker van alles genieten Dennis en misschien optie om op te stoppen.met roken